(►) Visszatérő: Kiss Imre gyémántdiplomás halasi fotográfus (galéria)
Kultúra

(►) Visszatérő: Kiss Imre gyémántdiplomás halasi fotográfus (galéria)

A gyémántdiplomás Kiss Imre fotóművész kiállítása nyílt meg csütörtökön a Csipkeházban. A tárlatot a Pásztortűz Egyesület Halasi visszatérés címmel hirdette meg, mert a fotóművész kiskunhalasi származású. Az eseményt Végső István, a szervező egyesület elnöke nyitotta meg. A  közreműködő Koffer Társulat zenés programja után tekinthette meg a szépszámú közönség a képeket, amelyek mindegyike díjat nyert alkotás. A kiállítás május 20-ig tekinthető meg.

Személyes hangvételű és interaktív megnyitóval szembesült a  Csipkeház és Múzeumba érkezett látogatósereg április 17-én. Délután 5 órakor nyílt meg Kiss Imre, gyémántdiplomás fotóművész kiállítása a Stepanek Ernő Díszteremben. A tárlatot a szervező Pásztortűz Egyesület elnöke Végső István nyitotta meg, aki felvázolta az alkotó életét és halasi kötődését.

Az tárlatot Végső István, a szervező egyesület elnöke nyitotta meg

A megnyitón dalokból álló műsort adott a Koffer Társulat (Kovács Sándor, Sebők Judit és Csorvási Zoltán), verset mondott Csorvási Kata. A megnyitón maga az alkotó, Kiss Imre is megszólalt. Gyémántdiplomás, komoly nemzetközi karriert befutott és Kiskunhalasról származó fotográfus beszélt ifjú koráról, a fotózás iránti szenvedélyéről és az elért eredményeiről. Kiemelte, hogy mindig, mindenhol kiskunhalasiként tüntette fel megát, mert ezer szállal kötődik városunkhoz.

A gyémántdiplomás fotóművész, Kiss Imre

A megnyitón Kiss Imre mondataiban rendre visszatért Kiskunhalasra. Mint mondta a tanyavilág közelében nőtt fel, és mindig vonzódott ehhez a világhoz. Füzespusztán gyermekeskedett és abban az időben kapta meg a Smena 8 M típusú szovjet gyártmányú fényképezőgépét. A fotózás analóg korszakában bizony nem volt egyszerű a vegyszerekhez, a megfelelő alapanyagokhoz jutni és a képeket rendkívüli precizitású, aprólékos munkával varázsolták elő a filmről a fotópapírra.

A Koffer Társulat zenélt

A világ persze azóta sokat változott és a fotózás eszközparkja is. Minden korszakban a legkorszerűbb eszközökre tért át Kiss Imre fejtette ki, ami meglehetősen költségesnek bizonyult. Egyszer egy barátjával folytatott diskurzusban felmerült, hogy „Te Imre, azon a sok pénzen, amit fotóeszközökre költöttél már egy autót is vehettél volna! Igen, valóban felelte a barátnak, de azzal nem lehet fényképezni.”

Barátból, ismerősből akadt bőven a csütörtök délutáni tárlatnyitón is. A Koffer Társulatban hegedűn játszó Kovács Sándor például osztálytársa volt Imrének. Sándor szót kért és felidézte azt, amikor együtt gyerekeskedtek, akkor legtöbbször az Ofotért kirakatánál időztek a legtöbbet, úgyhogy egykori osztálytársa fotográfusként kialakult nemzetközileg elismert pályája nem lepte meg. Kapott is Imrétől Kovács Sándor figyelmességi ajándékot, mint ahogy még mások is, akik közreműködtek a tárlat létrejöttében.

Kovács Sándor, a volt osztálytárs ajándékával kezében

Kiss Imre köszönetet mondott a Pásztortűz Egyesület vezetőjének, Végső Istvánnak, a Koffer Társulat tagjainak, a versmondó Csorvási Katának, Szécsiné Rédei Évának, a Csipkeház igazgatójának, aki befogadta a kiállítást és sógorának, Tótyik Józsefnek, aki hatalmas lelkesedéssel és odaadással rendezte  be a tárlatot egy nap alatt. A kiállítás 2025 május 20-ig áll a nagyközönség előtt nyitva. Az alkotóval a Halas Televízió stábja készített interjút, amit a Kultúrkép magazinban láthatnak majd az érdeklődők.

Tótyik Józsefet tapsolják, aki nagy odaadással rendezte be a tárlatot

Kép-videó-szöveg: Kovács Iván