A kézbesítés szabályainak változásai

Év elejétől jelentősen megváltoztak az adózás rendjéről szóló törvény adóhatósági iratok kézbesítésére vonatkozó szabályai.

Az új szabály értelmében a kézbesítés megkísérlésének napján kézbesítettnek kell tekinteni minden olyan iratot, amely a kézbesítés eredménytelensége miatt érkezik vissza a NAV-hoz. A „nem kereste” jelzéssel visszaérkezett iratok esetében változatlanul a postai kézbesítés második megkísérlését követő ötödik munkanapon áll be a kézbesítési vélelem.

A kézbesítés eredménytelensége miatt, valamint a „nem kereste” jelzéssel visszaérkezett adóhatósági iratok esetében a NAV a honlapján 15 napra közzéteszi a kézbesítési vélelemmel kapcsolatos adatokat, így az adózó adóazonosító számát, az adóhatósági irat ügyiratszámát, a közzététel időpontját, valamint azt a telefonszámot, amelyen érdeklődni lehet az irat átvételével kapcsolatban.

A közzététellel egyidejűleg a NAV a honlapon közzétett adatokról elektronikusan értesíti az Ügyfélkapuval rendelkezőket. A közzétételtől számított 15 napon belül az érintettek igazolási kérelmet nyújthatnak be a NAV-hoz.

Amennyiben a címzett, vagy az irat átvételére jogosult meghatalmazott megtagadja az irat átvételét, akkor a kézbesítési vélelemmel kapcsolatos adatok az interneten nem jelennek meg. Ez esetben változatlanul a személyes átadás megkísérlésének napján kell kézbesítettnek tekinteni az adóhatósági iratot.

Nemzeti Adó- és Vámhivatal Dél-alföldi Regionális Adó Főigazgatósága