Áprilistól tíz vonatjárat szűnik meg a halasi régióban
Archívum

Áprilistól tíz vonatjárat szűnik meg a halasi régióban

Bács-Kiskun Megyében összesen huszonhét vonatjárat szűnne meg áprilistól, Kiskunhalast és a régiót tíz megszűnő vonat érintené. A Mozdonyvezetők Szakszervezete országos elnökének véleménye szerint így nehezebben tudnak majd munkába, iskolába menni az emberek és sokan, főleg a mozdonyvezetők elveszíthetik a munkájukat.

A napokban több internetes fórumon nyilvánosságra került egy lista, mely szerint az áprilistól életbe lépő új vasúti menetrendben 412 személyszállító vonatot szüntetnének meg, és további mintegy száz vonat közlekedtetését módosítanák. A tervezet nemcsak egyes mellékvonalakon, hanem jelentős fővonalakon is komoly változásokat hozna. A tervezett menetrendváltozás szerint a Bátaszék–Kiskunhalas–Kiskunfélegyháza vonalon, Kiskunhalas és Baja között négy vonattal jár majd kevesebb, míg Kiskunhalas és Kiskunfélegyháza között hat járatot szüntetnek meg egy hónap múlva.

Főleg vidéki vonalakon megy majd kevesebb vonat. A tervek szerint több mint 400 nem indul majd el, körülbelül 50 vonalon, így szerintük később sok megszűnhet. Idén összesen 8 milliárd forintot tudna ezzel spórolni a MÁV – a minisztérium szerint főleg ott lesz kevesebb vonat, ahová máshogy is, például busszal is el lehet jutni. A Mozdonyvezetők Szakszervezete szerint így sokkal nehezebben tudnak majd munkába, iskolába menni az emberek és sokan, főleg a mozdonyvezetők elveszíthetik a munkájukat.

A sokáig Kiskunhalason is dolgozó Kiss László szerint „adott vasútvonalakon a vonatritkítás következtében olyan menetrendek fognak keletkezni, amely önmagáról fogja kiállítani a halotti anyakönyvi kivonatot, hiszen senki nem fogja ezeket igénybe venni.”

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára szerint ugyanakkor szó sincs vasútvonal-bezárásról. A menetrendváltozással összehangolják a közösségi közlekedést, kiszűrik a párhuzamosságokat, az utaslétszámhoz igazítják a járatokat, hatékonyabban használják fel a közpénzeket – hangsúlyozta Völner Pál, a tárca infrastruktúráért felelős államtitkára.

Kép, szöveg: Pozsgai Ákos