Egymásra mutogat az utazási iroda és a légitársaság az eltűnt csomagok kapcsán
Elvesztek a repülőtéren a poggyászai egy halasi utasnak, aki Amerikába utazott, később megkapta a bőröndjeit, de kifosztva, sem az utazási iroda, sem az érintett légitársaság nem akar fizetni a pórul járt utasnak.
A kiskunhalasi panaszost arról tájékoztatta a csoportját kísérő idegenvezető, hogy nincs miért aggódnia, amikor haza érkezik Magyarországra, rendezik az ügyet a biztosítóval. Az érintett légitársaság 100 euró kártérítést küldött az utasnak, csakhogy ez az összeg nem fedezte a kinti tartózkodásának költségeit, ráadásul az ellopott holmijai helyett újakat kellett vásárolnia.
Az utazási iroda, ahol az utasbiztosítását kötötte, reptéri jegyzőkönyvet kér tőle, amely rögzítené a lopás tényét, csakhogy a megérkezéskor a reptéren még csak annyit tudott, hogy egyelőre nincsenek meg a poggyászai, ekkor még nem volt tudomása arról, hogy kifosztva kapja vissza bőröndjeit. A légitársaság és az utazási iroda egymásra hárítják a felelősséget, a halasi károsult, pedig egyelőre futhat a pénze után.
Az országos Fogyasztóvédelmi Egyesület tanácsadója szerint érdemes lett volna az érintett légitársaságnál felvenni a panaszos jegyzőkönyvet. Tóth Ferenc szerint a panaszosnak érdemes volna a Békéltető Testülethez fordulnia arra hivatkozva, hogy az idegenvezető félretájékoztatása miatt érte a kár, és így az utazási irodától kell kérni a kár megfizetését.
Pozsgai Ákos