Győrfi Alen motorja a BMW német gyárában készül

Nagy dobásra készül a 2013-as évadban a H-Moto Team 23 éves magyar motorosa, Győrfi Alen. A magyar gyorsasági motorsport egyedüli Európa-bajnoka a korábbi évekhez hasonlóan idén is a Superbike világbajnokság egyik betétsorozatának számító FIM Superstock 1000 Kupa futamain fog indulni, ám új versenymotorjának és ideális felkészülési lehetőségeinek köszönhetően minden eddiginél nagyobb esélyekkel indul harcba a bivalyerős nemzetközi mezőnyben.

A kiskunhalasi fiatalember új motorján ugyanis jelenleg egy kiváló külföldi mérnökbrigád végzi az utolsó simításokat, nem máshol, mint a németországi BMW-gyárban. Jövő hét elején elvileg már itthon lesz az új motor, amivel Győrfi Alen a tervek szerint több mint 2000 tesztkilométert tehet meg az április 14-i szezonnyitó előtt, a Pirelli által a csapat rendelkezésére bocsájtott versenygumikon, egy kiváló francia futómű-állító szakember segítségével.

- A mai nappal nyilvánosságra hozták a FIM Superstock 1000-es Kupa 2013-as nevezési listáját. Magyar szempontból a legnagyobb pozitívum, hogy Győrfi Alen idén is ott lesz a mezőnyben, másik magyar pilóta viszont a korábbi hírekkel ellentétben sajnos nem csatlakozik hozzá. A H-Moto Team csapatfőnökeként, magyar szempontból hogyan értékeled ezt a hírt?

Kelemen Krisztián: - Az egyik szemem sír, a másik nevet. Egyrészről nagyon örülök neki, hogy Győrfi Alen idén is ott lesz a FIM Superstock 1000-es Kupa mezőnyében, ahol a terveink szerint mind a kilenc versenyen rajthoz áll majd, és reméljük, folyamatosan a pontszerzők között tud majd motorozni. A másik szemem viszont sír, mert bíztunk benne, hogy nem egyedüli magyarként kell ismét helytállnunk ebben a nagyon erős nemzetközi mezőnyben, és noha Juhász Dávid neve ezen a hivatalos nevezési listán nem szerepel, én továbbra is nagyon remélem, hogy legalább 1-2 futamon ő is rajthoz tud állni idén a Superstock 1000-ben. Ez úgy gondolom, csak jót tenne a magyar motorsportnak.

- Elnézve a nevezési listát, rendkívül erősnek tűnik az idei mezőny, telis tele neves, eredményes és tapasztalt külföldi versenyzőkkel, illetve kiválóan felkészített versenymotorokkal. Mi lehet itt a reális célkitűzés egy magyar csapat magyar versenyzője, Győrfi Alen számára?

Kelemen Krisztián: - Igen, nyugodtan nevezhetjük bombaerősnek az idei mezőnyt. A tavalyi első 3-4 helyezett versenyző idén is maradt a Superstock 1000-ben, és az újonnan érkezettek is komoly erősítést jelentenek, így idén még nehezebb lesz beférni a top10-be, mint az előző években volt. Technikai téren is nagyon komoly lesz a felhozatal, hiszen a Panigaléknak immár ez lesz a második évük a sorozatban, így a kezdeti gyerekbetegségeiket mostanra valószínűleg már teljesen kinőtték, és hát Kawasakik és BMW-k is szép számmal lesznek a mezőnyben. A mezőny tehát bombaerős, de ez nem változtat a korábban megfogalmazott célkitűzésünkön: Győrfi Alent lehetőleg minden futamon és az év végi összesítésben is a top10-ben szeretnénk tudni. Meggyőződésem, hogy versenyzőként neki ott a helye, és nagyon bízom benne, hogy idén a technikai háttér is megfelelő lesz ahhoz, hogy rendszeres helyet vívjon ki magának a top10-ben, bombaerős mezőny ide, bombaerős mezőny oda.

- Az április 14-i Aragón Nagydíjon immár két pilótával képviselteti magát a H-Moto Team a Superbike világbajnokság aktuális hétvégéjén. Örülsz, hogy Németh Balázs (Supersport 600) és Győrfi Alen (Superstock 1000) révén két külön kategóriában is a pályán tudhatsz majd 1-1 kiváló pilótát a csapatodból?

Kelemen Krisztián: - Abszolút, hiszen ez is volt a cél. Olyan versenyzőket szeretnék a csapatomban tudni, akikre hosszútávon lehet építeni, és akik jó szereplésük és eredményeik folytán akár külföldi versenyzőket is hozzánk tudnak csábítani a jövőben. Szeretnénk folyamatosan terjeszkedni, és egy nagyon komoly magyar csapattá kinőni magunkat ebben a rendkívül erős nemzetközi mezőnyben, ezért természetesen örülök, hogy két olyan kiváló versenyzőt segíthetünk a Supersport-vb-n, illetve a FIM Superstock 1000-es Kupában, mint Németh Balázs és Győrfi Alen.

- Balázs a Phillip Islanden szerencsétlenül bukott, és a kulcscsontját törte. Hogyan halad a rehabilitációval? Biztosnak tűnik aragóni indulása?

Kelemen Krisztián: - Balázs jól halad a rehabilitációval, és nagyon elszántan edz annak érdekében, hogy ott legyen az aragóni rajtrácson. Elkezdte az erőnléti gyakorlatokat, és közben az egyetemen is próbálja pótolni a hiányzásait, úgyhogy nincs egyszerű helyzetben: egyszerre több fronton kell helytállnia. Mi amiben tudjuk, igyekszünk megkönnyíteni a dolgát, és bízunk benne, hogy ott lesz a Supersport-vb aragóni futamán, és nemcsak hogy ott lesz, de néhány pontot is tud majd szerezni. Előtte még biztosítunk majd számára egy rövid tesztlehetőséget is az április 7-i, slovakiaringi Alpok-Adria futam előtt, hogy felmérjük, hogyan bírja a válla a terhelést. Az lesz a főpróba, reméljük, jól sikerült, és minden rendben lesz.

- Alen idén Hondáról BMW-re vált. Mit lehet tudni az új versenymotorjáról? Elárulnál, kérlek, néhány részletet a motor felkészítéséről? Mondhatjuk azt, hogy igazi gyári technikáról van szó?

Kelemen Krisztián: - Amikor motormárkát váltottunk, az is egyike volt a fontos szempontoknak, hogy Magyarországon már épült korábban ilyen motor, az egyik éppen Rizmayer Gábornak, aki tavaly magyar bajnok lett a BMW-vel, és azóta már ő is a mi csapatunkat erősíti, a másik pedig Sárkány Dezsőnek, aki Magyarország jelenlegi legjobban megépített pályamotorjának a tulajdonosa, így az ő segítsége aranyat ér. Kettejük közreműködésével sikerült elérni, hogy Németországban, a BMW gyárában lesznek az utolsó simítások elvégezve Alen motorján. Így némi túlzással valóban állíthatjuk, hogy ez egy igazi gyári BMW lesz, persze a Superstock 1000 szabályai szerint megépítve. Az elektronikára is nagy hangsúlyt fektetünk, hiszen idéntől lehet telemetriát használni a Superstock 1000-ben, és a BMW közreműködésének köszönhetően ilyen szempontból is ez lesz az egyik legjobban felkészített motor a szabályrendszer alapján. Az egyik legfrissebb szoftver lesz rátelepítve, így a kipörgésgátló és a motorkarakterisztika beállításait is ideális módon tudjuk majd finomra hangolni. Reményeink szerint az erőforrást olyan 195 lőerő környékére tudják majd beprogramozni nekünk Németországban, tehát teljesítményben is erősebb lesz a motor, mint a Honda volt. További komoly erősítést jelent csapatunknak, hogy a korábbi Superbike-vb-menő, azóta futómű-specialista francia, Eric Delcamp is a segítségünkre lesz a futómű beállításában. Magyarországra is ellátogat hozzánk a tesztünkre, és hatalmas könnyebbség lesz, hogy lesz egy olyan, igazán profi szakember, aki ebben is tud nekünk segíteni.     

- Az április 14-i, aragóni szezonrajt előtt előreláthatólag mikor, hol és mennyit tud tesztelni Alen az új motorral? Milyen gumikat fogtok használni ezeken a teszteken?

Kelemen Krisztián: - A Pirelli gyártól sikerült beszerezni ugyanazt a fajta gumiabroncsot, amit a versenyeken is használni fog a mezőny a Superstock 1000-ben, így a saját privát tesztjeinket is ezekkel az abroncsokkal teljesíthetjük. Ez szintén komoly könnyebbséget jelent, hiszen nem kell majd a versenyhétvégén újrakalibrálni a futóművet csak azért, mert más méretű és keverékű abroncs kerül fel a motorra, mint amit a teszten használtunk. Ugyanaz az lesz az abroncs, így ideális módon tudjuk tökéletesíteni a beállításokat. Most hétvégén, március 22. és 24. között a Hungexpón fog tartózkodni a csapat, ahol az Autó-Motor-Tuning Show 2013 nevű rendezvényen veszünk részt. Noha nem egyszerre, de a H-Moto Team összes versenyzője ott lesz a helyszínen (Bitter Sándor, Győrfi Alen, Kis Viktória, Nagy Győző, Németh Balázs és Rizmayer Gábor is), ahol tehát állandó lesz csapatunk jelenléte. Ezt követően, jövő hétfőtől kezdve a Slovakiaringen és a Pannóniaringen megkezdjük intenzív, 7-8 napos tesztprogramunkat, melynek során Győrfi Alen a terveink szerint több mint 2000 kilométert fog motorozni új BMW-jével. Ez elég kell, hogy legyen ahhoz, hogy az új motor összes esetleges gyerekbetegsége előjöjjön, miközben az ideális beállításokat is megtaláljuk, és minden szempontból Alenre hangoljuk a motort. Végül, április 7-én Alent is elindítjuk a slovakiaringi Alpok-Adria futamon, hogy éles versenykörülmények között, de még igazi tét nélkül (az itthoni bajnokság végeredménybe nem szeretnénk beleszólni) is kipróbálhassa a motort az aragóni verseny előtt. A lényeg, hogy a tesztek végén Alen úgy szálljon le a motorról, hogy hiszi, érzi és tudja, hogy képes lesz idén a top10-ben végezni a FIM Superstock 1000 Kupában. Én tudom, hogy ott a helye, és bízom benne, hogy idén együtt sikerül elérnünk közösen kitűzött céljainkat.

FIM Superstock 1000 Kupa 2013 – hivatalos nevezési lista:

 

Rajtszám Pilóta Nemzet Motor Csapat
47 Eddi La Marra ITA Ducati Barni Racing Team
59 Niccolò Canepa ITA Ducati Barni Racing Team
20 Sylvain Barrier FRA BMW GoldBet STK Team
34 Greg Gildenhuys RSA BMW GoldBet STK Team
32 Lorenzo Savadori ITA Kawasaki Team Pedercini
36 Leandro Mercado ARG Kawasaki Team Pedercini
11 Jeremy Guarnoni FRA Kawasaki MRS Kawasaki
23 Christophe Ponsson LUX Kawasaki MRS Kawasaki
71 Christoffer Bergman SWE Kawasaki BWG Racing Kawasaki Italia
69 David McFadden RSA Honda EAB Ten Kate Junior Team
9 Ondrej Jezek CZE Ducati SK-ENERGY Racing team
55 Tomas Svitok SVK Ducati SK-ENERGY Racing team
90 Lucas Ockelfelt SWE Suzuki K9 EdgeZone Racing
40 Győrfi Alen HUN BMW H-Moto Team
91 Eeki Kuparinen FIN BMW Motomarket Racing
88 Massimo Parziani ITA Aprilia P.M.L. Racing Team
15 Simone Grotzkyj Giorgi ITA Kawasaki Pedercini Racing Team
21 Alessandro Andreozzi ITA Kawasaki Pedercini Team
45 Federico Dittadi ITA Kawasaki Pedercini Team