„Próbanap” a Call Centerben
Közérdekű bejelentés alapján indítottak vizsgálatot a közelmúltban a NAV dél-alföldi adóellenőrei egy telefonos ügyfélszolgáltatást végző cégnél. Tömegével találtak bejelentés nélkül foglalkoztatott alkalmazottat, a kiszabható bírság 19 millió forint is lehet.
A közérdekű bejelentés arról szólt, hogy a telefonon termékbemutatókra invitáló cég egy irodaházban rendszeresen, több alkalmazottat is bejelentés nélkül foglalkoztat. Az ellenőrök figyelmét felkeltette a manapság oly népszerű telemarketinggel is foglalkozó Kft., mely – mint a vizsgálat kezdetén kiderült – telephelyén telefonos ügyfélszolgálatot, úgynevezett „Call Centert” működtetett.
Az adóhatóság emberei előzetes értesítés nélkül megjelentek a cég telephelyén, hogy a foglalkoztatottakkal kapcsolatos bejelentési kötelezettség teljesítését megvizsgálják. Az ellenőrzés időpontjában 20 fő végzett telefonos munkát, akik közül 3 fő kivételével mindenki azt mondta, hogy a „próbanapjukat” töltik éppen akkor, az ellenőrzés napja volt az első munkanapjuk, szerződésük még nincsen és a munkabérben sem állapodtak meg.
Az ellenőrök az adóhatósági nyilvántartásból megállapították, hogy a társaság a foglalkoztatottakkal kapcsolatos bejelentési kötelezettségének kizárólag 1 fő esetében tett eleget, a többi 19 munkavállalót bejelentés nélkül foglalkoztatta.
A törvény szerinti mulasztási bírság felső határa a foglalkoztatottakkal kapcsolatos bejelentési kötelezettség elmulasztása esetén - be nem jelentett alkalmazottanként - 1 millió forint. Ezek alapján a társaság akár 19 millió forint mulasztási bírság kiszabására is számíthat.