Tanulmányi kirándulás Nyugat-Európában
Archívum

Elszánt csoportunk hajnali egykor indult útnak, hogy bejárjon 6 nap alatt 3 országot, és megismerje Ausztria, Németország, valamint Franciaország egy-egy szép tartományát.- olvasható a Szilády-gimnázium diákjainak élménybeszámolójában, mely a bővebben gombra kattintva tekinthető meg.

Első nap a busz jó néhány óra utazás után megérkezett a gyönyörű alpesi környezetben található Bad Ischlbe, ahol megtekinthettük Ferenc József és hitvese császári villáját, az uralkodópár személyes tárgyait, emlékeit és a nyári rezidenciát körülölelő óriási parkot. Sétáltunk a hangulatos városka utcáin, megnéztünk néhány jelentősebb nevezetességet, mint a Trinkhalle, a Szent Miklós templom és a Kurbad.

Délután továbbindultunk Salzburgba a csodálatos Salzkammerguti tóvidéken keresztül. Hosszasan időztünk Mozart szülőházában, ami ma már múzeumként őrzi a zseniális zeneszerző életének, főként ifjú éveinek minden egyes momentumát. Ezek után persze a városnézés sem maradhatott el, még a zuhogó eső ellenére sem.  Salzburg óriási élményt nyújtott, mi pedig a néhány óra alatt próbáltuk magunkba szívni a világhírű nevezetességek látványát.

Barangoltunk a turistáktól nyüzsgő Getreidegasse-n, jártunk a Mirabell-kertben, ahonnan csodálatos a kilátás Hohensalzburg várára, bekukkantottunk a híres dómba és sétáltunk a Salzach folyó partján.  A hellbrunni kastély vízijátékai nemcsak ma viccelik meg a látogatókat, de így volt ez a 17-18. században is, amikor a nyári melegben az uraságok mulatozás közben éppen „eláztak”.

Franciaország egyik legszebb városa talán Strasbourg. A történelmi városközpontot csatornák veszik körül. Városnéző hajókázáson vettünk részt az Ill folyón, körbejártuk a ’Petite France’-t. Ekkor pillantottuk meg először az Európai Parlament épületét, ahova délután hivatalosak is voltunk. A megyénkből származó magyar képviselő, Bagó Zoltán és munkatársai tartottak nekünk előadást az Unió működéséről és az Európai Parlament munkájáról, válaszoltak a feltett kérdéseinkre. A látogatás után az egész csoportot vendégül látták egy kis francia étteremben vacsorára.

Következő állomásunk a Neckar partján fekvő Heidelberg volt. Látnivalói közé tartozik a sok vihart megélt kastélya, ahol többek között megtekintettük a gazdagon felszerelt patikamúzeumot. Európa legnagyobb boroshordója (228 000 l) is itt található. Délután sétáltunk az 1386-ban alapított Ruprecht Egyetem ódon épületei között, amelyekben számos világhírű tudós, művész és államférfi tanult.

Utolsó városunk az utazás során Stuttgart volt. Érdekesnek tartottuk, hogy a városba S-Bahnnal jutottunk be. A közös városnézés és a Landesmuseum megtekintése után kis csoportokban magunk térképeztük fel a belváros nyújtotta temérdek látnivalót. Óriási a választék mindenféle szempontból. Este visszaindultunk a szállásra Heilbronnba.

Másnap korán reggel a csoport felnőtt tagjai elkészítették számunkra a hideg úti csomagokat, azután indultunk haza Magyarországra. Tizenkét óra utazás után, éjfél előtt értünk Kiskunhalasra. Úgy gondolom, hogy a szűk egy hét alatt mindenki remekül érezte magát, nagyon sok élménnyel és személyes ismerettel gazdagodtunk.  Bepillantást nyerhettünk három ország kultúrájába, közelről élvezhettük a számunkra eddig oly távolinak tűnő nevezetességeket. Láthattuk az Európai Parlament működését, módunkban állt jobban megismerni a képviselők munkáját.

És nem utolsó sorban a hosszú utazás során egymással is ismerkedtünk: felnőttek, diákok egyaránt. A kirándulást a két thai cserediák, Nok és May is rendkívül élvezték. Köszönet ezért Péter Imréné tanárnőnek, az utazás szervezőjének, Váczi Marianna tanárnőnek, a Pro Lingua Idegennyelvi Alapítványnak, mely kifizette az útiköltségünket és biztosításunkat. Köszönet a fantasztikus kalandért!