Halas is indul az Országos Városmarketing Versenyen
A Halasi Média és Kultúra Nonprofit Kft. nevezett és bejuttatta Kiskunhalast egy országos városmarketing versenyre, amelyet immáron negyedik alkalommal szervez meg a Miskolci Egyetem Marketing Intézete. A felhívásra a hazai egyetemek között jelentkeztek a Szegedi Tudományegyetem GTK Üzleti Tudományok Intézetének közgazdász hallgatói is.
A szegedi közgazdász hallgatók az elmúlt hetekben keresték fel a kiskunhalasi önkormányzat vezetőit, a város turisztikai értékeit kutatják. Interjúkat készítenek a helyi idegenforgalom területén dolgozó szakemberekkel, valamint összeállítottak egy, az interneten is elérhető kérdőívet is, amelyet önkéntes alapon, anonim módon bárki kitölthet.
– A versenyen való részvételhez megadott városokból álló listáról kellett választani 3 települést, amelyek közül a városok csapatonkénti kiosztása után egyet képviselni kell a verseny folyamán. A választáskor számos szempontot mérlegeltünk, melyek közül a legfontosabb az volt, hogy a település álljon közel a szívünkhöz és rendelkezzen olyan potenciálokkal, amelyekre a jövőben építeni lehet. Végül Kiskunhalast jelöltük meg az első helyen több szempont miatt is. Személyes részről a város nagyon közel áll hozzám, hiszen ott születtem és rendelkezem halasi kötődéssel, másrészt a „csipke városa” számos látnivalóval és nevezetességgel rendelkezik, amelyek vonzóak lehetnek turisták, kikapcsolódni vágyók számára és ezeket a nevezetességeket szeretnénk még népszerűbbé, ismertebbé tenni. Ezek közé az erősségek közé tartozik például a Csipkemúzeum, a Sóstó és a Halasi Szüreti Napok. A verseny során reméljük, Kiskunhalas színvonalához méltó teljesítményt tudunk nyújtani – nyilatkozta lapunknak Mészáros Armand, a közgazdász hallgatókból álló háromfős csapat tagja.
Az egyetemisták a városok márkaépítésére, a hogyan pozícionáljuk, hogyan tegyük egyedivé, vonzóvá városunkat a célcsoportjaink szemében kérdésre keresik a választ, s prezentálják majd a marketing megoldásokat a feladatot adott városok számára. Az immár negyedik alkalommal szervezett verseny célja, hogy lehetőséget teremtsen a felsőoktatásban település-, városmarketinget tanuló vagy az iránt érdeklődő hallgatók számára a megszerzett elméleti tudásuk gyakorlati hasznosítására, az elméleti és gyakorlati szakemberekkel való kapcsolatépítésre, a választott városok népszerűsítésére, a városok marketingjét segítő új kreatív megoldások kidolgozására, szakmai és baráti élmények szerzésére.
– Kiskunhalas számára kiváló reklámlehetőség a versenyen való részvétel, épp ezért is neveztük a várost a megmérettetésre, miután megkerestek bennünket a fiatal közgazdászhallgatók. Az egyetemistáknak a kutatásaik eredményét egy prezentációs anyagban kell összefoglalniuk november 15-ig. Regionális elődöntőkön mutatják be, melynek helyszínét a versenyen induló partnervárosok közül választják ki. Decemberben rendezik meg az országos döntőt, ahol kiderül, melyik csapat motivációs anyaga volt a legjobb – mondta el Nagy-Apáti Ivett, a Halasi Média és Kultúra Nonprofit Kft. vezetője, aki arra biztat mindenkit, hogy a kérdőívekre válaszoljanak minél többen.
Kép-szöveg: Pozsgai Ákos