A cél, a turisztika fejlesztése Kiskunhalason
Közélet

A cél, a turisztika fejlesztése Kiskunhalason

Június elsejétől Horváth Patrik a város turisztikai és marketing portfóliójának kialakításáért felelős polgármesteri megbízottként dolgozik Kiskunhalason. A szakember szerint Kiskunhalason az úgynevezett slow turizmus lehet a fő irány, a város remek helyszíne egy osztálykirándulásnak, a családi programoknak, és a gyógyturizmus esetében az idősebb külföldi korosztály is célcsoport lehet.

Horváth Patrik Gyöngyösön született, a Kereskedelmi és Idegenforgalmi Szakközépiskola elvégzését követően a Modern Üzleti Tudományok Főiskoláján tanult nemzetközi üzletekre szakosodott közgazdászként. Angolul és németül középfokon, tárgyalási szinten beszél. A turizmusban tapasztalatot a Mátra, a Tisza-tó, Keszthely/Hévíz térségében, Ausztriában, jelenleg pedig Budapesten a Segway-es városnéző túrákkal kapcsolatban szerzett. 2020 januárja óta márkaépítéssel foglalkozó marketing ügynökséget vezet. A Big Time Marketing jelenleg egy kozmetikai, egy szépségipari és egy húsipari cégnek a komplett marketingjét intézi. Dolgozott már a bankszektorban KKV ügyfélreferensként, valamint projektvezetőként, értékesítőként is több cégnél tevékenykedett. 

Horváth Patrik szerint Kiskunhalason nem a fesztiválturizmus a cél, hanem a „slow turizmus”, melynek célja a helyi értékek, kézművesek, őstermelők bemutatása, workshopok, valamint spirituális- és élmény táborok szervezése. A város ideális helyszíne lehet az osztálykirándulásoknak, a családi kikapcsolódásnak, valamint a gyógy turizmus is sok lehetőséget rejt.

Kiskunhalas turisztikai és marketing portfóliójának kialakításáért felelős polgármesteri megbízottja úgy gondolja, hogy a 2020-as év eleje azt hozta, hogy a világ és a turizmus sem lesz rövid időn belül olyan, mint eddig volt. Ez a városunknak versenyelőnyt is jelenthet, hiszen azok a települések, akik eddig nagymértékben támaszkodtak a külföldről érkező turistákra, idénre tulajdonképpen kinullázták magukat.

Kiskunhalas jelenleg őrlángon üzemel turizmus szempontbó,l ezért 5-10 éven belül látványos eredményeket tudunk felmutatni. Kiskunhalast be kell kapcsolni a turizmus körforgásába. Rövidtávú cél a jelenlegi turisztikai attrakciók egy vonalra fűzése és beindítása a környező megyékből érkező vendégek számára. A helyi vállalkozók és a lakosság bekapcsolása is szükséges a programba. A munkahelyteremtés, az új vállalkozások indítása is szükséges ehhez, valamint a hazaköltözés ösztönzése is fontos feladat lesz.