Bemutatkozik a Kiskunhalasi Felsővárosi Általános Iskola
Iskolánk jelmondata: „Hagyomány és korszerűség”. Évtizedes hagyományaink, mint a Szüreti forgatag, a Karácsonyi hangverseny, a Családi majális, a legendás Szülők – Nevelők Bálja, illetve az iskola védnöksége alatt álló Gábor Áron-szobornál tartott megemlékezések, nemcsak iskolánk tanulói, de partnereink és a város kultúra iránt érdeklődő közönsége számára is nyitott és megbecsült rendezvények. A korszerűség alatt nemcsak a tárgyi feltételek fejlesztését értjük, hanem nevelőtestületünk folyamatos ön- és továbbképzését, szaktárgyi és módszertani tudásának megújítását is. Az elmúlt néhány hét is bizonyítja, hogy pedagógusaink birtokában vannak azoknak a digitális kompetenciáknak, amelyekkel zökkenőmentesen valósítható meg a digitális munkarend.
A Felsővárosi-iskola több évtizedes tapasztalattal rendelkezik az idegen nyelvek oktatása területén. Iskolánk diákjai 1-8. évfolyamon heti 5 nyelvi és 1 további népismereti órán barátkoznak a német nemzetiségi tagozaton az német nyelvvel és kultúrával. Angol nyelvből 1-2. évfolyamon heti 2, a 3. évfolyamon heti 3, a 4-8. évfolyamon heti öt órában tanulják az angol nyelvet. Mindemellett nyelvi tehetségműhelyekben és nyelvvizsgára felkészítő foglalkozásokon is építhetik tudásukat. Sőt, a 6. évfolyamtól kezdődően lehetőségük van második idegen nyelv tanulására is. A pedagógusok és a diákok kiváló felkészültségét bizonyítja, hogy végzős tanulóink mintegy harmada – fele tesz sikeres alapfokú C típusú nyelvvizsgát általános iskolai tanulmányai végén.
A tehetséggondozás területén elért eredményeink bizonyítják, hogy szinte nincs olyan tantárgy, nincs olyan tanulói kompetencia, amely ne büszkélkedhetne előkelő városi, tankerületi, megyei vagy éppen országos versenyeredménnyel. Éppen ezért különösen büszkék vagyunk arra, hogy iskolánk az Oktatási Hivatal által hirdetett tanulmányi versenyeken elért eredményekkel kiérdemelte a Bács-Kiskun megye legeredményesebb tehetséggondozó iskolája vándordíjat. Nem véletlen, hogy iskolánk végzős tanulóinak 80-90 %-a érettségit adó középfokú iskolában tudja folytatni tanulmányait. A diákélet a nyári hónapokban sem szünetel. A Felvidékre és Erdélybe szervezett Humán tehetséggondozó művelődéstörténeti szaktábor, a Természetvédelmi tábor, illetve a pályázatok révén megvalósuló tematikus táborok is az ismeretszerzés tanórán kívüli lehetőségét biztosítják tanulóinknak. Iskolai célkitűzéseink megvalósítását a Kalamáris Kulturális Alapítvány, az Alapítvány a Nyelvoktatás Fejlesztésére Alapítvány és a Diáksport Egyesület is segíti.
A tanulási nehézségekkel küzdő vagy sajátos nevelési igényű tanulóink fejlesztőpedagógusi, gyógypedagógusi, iskolapszichológusi, szükség esetén gyógy testnevelői vagy logopédiai segítséget kapnak sikeres iskolai előmenetelükhöz.
Leendő első osztályosaink már részt vettek a négy alkalmat magában foglaló Sulileső foglalkozásokon, s beiratkozásukat követően szeptembertől német és angol nyelv, informatika, sport-játék, báb- és drámajáték, illetve ének –zenei kompetenciákat kiteljesítő osztályokban kezdhetik meg tanulmányaikat. Az iskolaotthonos keretek a legmesszebb menőkig szolgálják az óvoda-iskola átmenet zökkenőmentességét, a szociális kompetenciák kialakulását, a kisdiákok harmonikus fejlődését.
Mészáros Imre
intézményvezető