Javítják a szolgáltatás minőségét
Közélet

Javítják a szolgáltatás minőségét

Szeretnének kedvezni az ügyfeleknek és minél jobb kiszolgálást, illetve a lehető leggördülékenyebb ügyintézést nyújtani a halasi önkormányzatnál. Ennek érdekében a napokban műhelymunkán vettek részt a városháza munkatársai, az intézmények vezetői és a civil szervezetek képviselői.

 
A nem önkormányzati szolgáltatások összehangolása is része a halasi önkormányzat szervezetfejlesztésének, ami egy 40 milliós program. A műhelymunkán Dr. Peredi Katalin közigazgatási tanácsadó irányításával gyűjtötték az ötleteket, javaslatokat. Megpróbálják a szolgáltatásokat úgy kialakítani, hogy az a lakosság érdekeit a lehető legjobban szolgálja. A működési modellek kidolgozása több területre is kiterjed majd.

Kiskunhalas Város Önkormányzata a programot az Új Széchenyi Terv Államreform Operatív Program támogatási rendszeréhez benyújtott - „Kiskunhalas Város Önkormányzatának szervezetfejlesztése” című ÁROP-1.A.5-2013-2013-0097 jelű - pályázat segítségével valósítja meg, melyre 40 millió forint támogatást nyert.

Fontos indok volt a program végrehajtására, hogy 2013-tól Kiskunhalas Önkormányzata közös hivatalt működtet Pirtó és Harkakötöny Önkormányzatával. Illetve az, hogy 2013. január 1-jével a járási hivatalok megkezdték működésüket, így megváltoztak az önkormányzatok főleg hatósági feladat és hatáskörei, és a jogszabályi környezet alapvetően átrendezte az állam és az önkormányzatok közötti feladatmegosztást.

A Magyary Programban lefektetett szemléletváltás is kitér arra, hogy az önkormányzatoknak a lakossági igényekből kiindulva, az állampolgárok számára közszolgáltatásokat nyújtó szervezetekkel szorosan együttműködve célszerű kidolgozniuk azokat a fejlesztési elképzeléseket, melyek a szolgáltatások minőségét javítják.
 
Fehér Erika