Nem a padlógáz és a satufék számított
Közélet

Nem a padlógáz és a satufék számított

Kiskunhalason rendezték meg az elmúlt vasárnap a Renault Trucks kamiongyártó cég üzemanyag takarékossági versenyének Bács megyei fordulóját. A 40 kilométeres táv során a kamionsofőröknek a lehető leg rövidebb idő alatt, a legtakarékosabb vezetéssel kellett megtenniük a mindenki számára azonos, előre kijelölt utat.

A verseny célja, hogy a selejtezők, majd a hazai döntő során kiderüljön, ki tudja leggazdaságosabban vezetni a Renault Trucks új nyergesvontató családját. A selejtezők 2014. május-június-július hónapokban zajlanak az ország különböző pontjain. A rendezvények jórészének helyszínét a Renault Trucks flottával rendelkező vállalkozások biztosítják. A versenyre jelentkezett halasi és környékbeli kamionsofőrök a kiskunhalasi Elek Trans Kft. telephelyén gyülekeztek, onnan indultak óránként a járműszerelvények.

akos-20140617-kamionverseny 07

A verseny 4 db teljesen egyforma Renault Trucks T 460-as nyergesvontatóból és terhelt Schwarzmüller ponyvás félpótkocsi szerelvénnyel zajlott. A cél az volt, hogy a sofőrök minél kevesebb üzemanyag elfogyasztásával teljesítsék a távot, úgy hogy a szintidőt sem lépik túl. – Egy flotta tulajdonos esetében a legnagyobb költségtényező az üzemanyag, illetve a járművel kapcsolatos karbantartási költségek. A legfontosabb tényező, hogy a jármű gazdaságosan tudjon működni és minél kevesebb üzemanyagot fogyasszon, ami nem utolsó sorban környezetvédelmi szempontból sem mellkékes tényező – hangsúlyozta – Váncsori Réka a Renault Trucks marketing igazgatója.

A nap során legjobb fogyasztást elérő első három versenyző került az országos döntőbe, a hazai fordulók győztese pedig bejut az európai döntőbe.

Kép-szöveg: Pozsgai Ákos

{phocagallery view=category|categoryid=1348|limitstart=0|limitcount=0}