Nincs logója a városnak
Közélet

Nincs logója a városnak

Bár a szakértő zsűri látott fantáziát egy városi logóvázlatban, a képviselő-testület – döntően a közösségi oldalak kommentjei alapján – nem adott esélyt a vázlat kidolgozásának.

 
Miután az önkormányzat tavaly év végén a helyi sajtót is üzemeltető Halasi Média és Kultúra Nonprofit Kft.-t (HMK) bízta meg többek között a 2014. évi városmarketing feladatok ellátásával, a cég gyors bonyolítással, máris több neves grafikus meghívásával pályázatot hirdetett a város logójának megtervezésére.

Az Alkotmány is lehetőséget ad arra, hogy a települések saját városarculati jelképet készíttessenek, s ennek használatát helyi rendeletben szabályozzák. A HMK felhívásának eredményeként 16 pályamű érkezett, amelyeket egy 4 főből álló, szakértő zsűri bírált el, majd a testület elé tárt vázlatot fogadta el legjobbnak. (A kifejezetten nem a nyilvánosságnak szánt vázlat[!]nem éppen szerencsés keretek között a Facebook-on landolt A szerk.)

A logó elfogadása azért sürgető, mert Kiskunhalas is részt vesz az idei, február második felében megrendezett országos Utazás-kiállításon, és az ott szereplő kiadványok, szóróanyagok és egyes ajándéktárgyak már a város mai üzenetét, értékeit megmutató jelképpel jelenhetnének meg.

Gyovai István szerint a másfél órás politikusi-szakbizottsági viták is arra utalnak, hogy ez a logó nem megfelelő, és szerinte nem lehetett elég erre a feladatra pár hét, ettől több idő kell. Dózsa Tamás már a bizottságban is azt javasolta, adjanak még időt logótervezésre, mert fontos ügyről van szó. Skribanek Zoltán szerint elfogadható az a szándék, hogy a terv alapján a logókat a HMK felhasználja és az ehhez szükséges rendeletmódosítást pedig a következő ülésen a testület napirendre veszi.

Jekő Attila szerint az előterjesztés bizonyítja, HMK kurtán-furcsán nyerte el a lehetőséget, a logótervezés pályázatát pedig szélesebb körben kellene kiírni, még ha az Utazás-kiállításról most le is maradunk. Azt mondta, fontos, hogy az itt élőknek – például a facebokos kommentelőknek – az új arculati elem tetsszen.

Dózsa Tamás szerint kár ebből politikai ügyet kreálni, a média munkatársai évek óta jól végzik a dolgukat, érthető, hogy igyekezni akartak, de inkább szánjanak még időt a városi jelképtervezésre.

Gyovai István végül visszavonta az előterjesztést, részben azért, mert az ügyet „mélységében tárgyaló képviselők” és az internetes véleménymondók egyre szélesebb körben vitatták a logóvázlatot.

Szöveg: Kohout Zoltán

Fotó: Pozsgai Ákos