Tehetségkoordinátorok jártak Halason
Közélet

Tehetségkoordinátorok jártak Halason

A pedagógiai szakszolgálatok alapfeladatai között szerepel a kiemelten tehetséges gyermekek, tanulók gondozása is. A köznevelési törvény szerint kiemelten tehetséges gyermek az a „különleges bánásmódot igénylő tanuló, aki átlag feletti általános vagy speciális képességek birtokában magas fokú kreativitással rendelkezik, és felkelthető benne a feladat iránti erős motiváció, elkötelezettség.” Többek között erről is értekeztek azok a koordinátorok, akik a megye területéről érkeztek Halasra egy szakmai megbeszélésre.

A halasi konferencián szót ejtettek többek között a tehetséggondozás szakszolgálati feladatairól, melyek a következők: korai tehetség felismerés, tehetségazonosítás, a tehetséges gyermek személyiségfejlődésének, önismeretének támogatása, szükség esetén további megsegítésre irányítása, tanácsadás a szülőknek, pedagógusoknak, tehetségfejlesztő programokkal való szakmai kapcsolat tartása.

A tehetséggondozó tevékenységek eloszlása az ország területén mind a pedagógiai szakszolgálatoknál, mind a köznevelési intézményekben egyenetlen, a gyermekek nem jutnak egyenlő eséllyel mindenhol minőségi tehetséggondozó ellátáshoz. A hatékony munka alapfeltétele a szakszolgálatok és az intézmények, tehetségműhelyek együttműködése. A szülők és a köznevelési intézmények részéről is egyre nagyobb az érdeklődés az egész személyiséget érintő komplex tehetséggondozás iránt.

- Az együttműködés lehetőségeinek, hatékonyabbá tételének kidolgozása, a megyei szakszolgálati tehetséggondozó munka főbb irányvonalainak kijelölése állt annak a szakmai találkozónak a fókuszában, melyet február 28-án tartottak a Bács-Kiskun Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Kiskunhalasi Tagintézményében. Délután előadásra várták az intézményben a járás köznevelési intézményeinek képviselőit, melynek témája A tehetség és kreativitás kapcsolatának bemutatása, a kreativitás fejlesztésének fontossága, módja volt – tudtuk meg Racsmán Rita pszichológustól, a Bács-Kiskun Megyei Pedagógiai Szakszolgálat tehetséggondozó munkaközösségének vezetőjétől.