
Tudnivalók az uniós oltási igazolásról
Július elsejétől került használatba az uniós Covid-igazolás, ami digitálisan és papíralapon is elérhető. Az uniós digitális Covid-igazolvány azt igazolja, hogy az okmány jogosultja kapott Covid 19 elleni védőoltást, negatív teszteredményekkel rendelkezik, vagy felgyógyult a koronavírusból. Azoknak, akik az Európai Unión belül utazást terveznek, javasolják, hogy digitálisan töltsék le vagy az EESZT Lakossági portáljára belépve nyomtassák ki az uniós Covid-igazolást.
Ez az igazolás az egész Európai Unióban egységes vizuális megjelenésű. Az igazolás QR-kóddal van ellátva, viszont nem minősül útiokmánynak és nem kerül hivatalból kiállításra és megküldésre. Emellett az igazolást papíralapon a kormányablakokban valamint a háziorvosoknál lehet díjmentesen igényelni. Kormányhivatali közlés szerint szombatonként reggel 7 és 12 óra között is elintézhetők az uniós digitális COVID-igazolvánnyal kapcsolatos ügyek a határokhoz közeli kormányablakokban.
Elsősorban a nyaralni utazók igényeit elégíti ki a hétvégi nyitva tartás, ami a térségben a Tompai kormányablakot érinti. Ezeken a helyeken szombat délelőttönként semmilyen más ügy nem intézhető, csak az uniós védettségi igazolványok kiadására van lehetőség. Fontos, hogy a külföldre nyaralni indulók előre informálódjanak arról, hogy az adott országban mik az aktuális szabályok, nehogy a határról kelljen visszafordulni.