
Amit tudni érdemes a civileknek
Harmadik alkalommal lesz civil konferencia városunkban. Az érdeklődőket április 5-én 10 órától várja programokkal a szervező Halasi Média és Kultúra Nonprofit Kft., valamint a Városért Közalapítvány a Csipke Hotel konferenciatermében. A rendezvényen való részvétel ingyenes, de előzetes regisztráció szükséges. Jelentkezni a halasmediakft@gmail.com e-mail címen vagy a 70/385-5019-es telefonszámon lehet április 2-ig.
A 3. Halasi Civil Konferencia megnyitója április 5-én 10 órakor lesz a Csipke Hotel konferenciatermében. Az előadások negyed 11-kor kezdődnek. Először Farkas Dániel alpolgármesteré lesz a szó, aki a helyi civil pályázati kiírásról beszél.
- A jelenlegi városvezetés kiemelt partnerének tekinti az összes olyan Kiskunhalason működő civil szervezetet, akik munkájukkal gyarapítják, színesítik városunk programjait. Hiszünk abban, hogy az ő tevékenységük teszi igazán élhető és szerethető várossá Kiskunhalast. Ennek szellemében igyekszik az önkormányzat 2014 októbere óta támogatni a városban működő civil szervezeteket - fogalmazott.
Ezen támogatás egyik formája a Civil Pályázat. Ennek részleteiről fogja tájékoztatni a konferencia résztvevőit Farkas Dániel, Kiskunhalas alpolgármestere, illetve lehetőség nyílik minden egyéb kérdésben megszólítani őt.
Suller Krisztina, a Szám-Magic Kft. adótanácsadója számvitelről és adózásról tart előadást a civileknek. Érdeklődésünkre összefoglalta a civil szféra aktuális kérdéseit.
- A civil szféra adózási és működési szabályai az alapító okiratnál, alapszabálynál kezdődnek. Éppen ezért áttekintjük mit kell és mit tartalmazzon egy alapító okirat, alapszabály ahhoz, hogy mind a mindennapoknak, mind az adózási, számviteli jogi környezetnek megfeleltethető legyen a működés. Ezzel összhangban áttekintjük, hogy mely társhatósági adatbázisokat és honnét érdemes időnként kontrollálni és karbantartani. Szót ejtünk a számviteli változásokról, és arról, hogyan segíti a civil szervezet a könyvelőt, és a könyvelő a civil szervezetet. Elengedhetetlen, hogy a működés kapcsán a rájuk jellemző tipikus és atipikus foglalkoztatási viszonyokról ne essék szó, így ezt a témakört is elővesszük. Beszélünk még az oly fontos és sajnos hanyagolt ÁFA kérdésekről, az ezzel és a társasági adóval kapcsolatos igazolások kiállításának szabályairól, és tartalmáról! Szót ejtünk a társasági adózás változása kapcsán az ingatlanhasznosítás adózási szabályairól is!


A civilek pályázati lehetőségeiről Szabó Emese ad tájékoztatást a Rolling Consulting Kft. képviseletében. Több témáról lesz szó, köztük szerepel az EFOP (Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Program) rendszerének bemutatása, az EPTK felület ismertetése, pályázatkeresés az interneten. Felhívják a figyelmet, mire érdemes odafigyelni a pályázat készítésénél, hogyan érdemes pályázatírót választani. Hangsúlyos szerepet kap, hogy a projekt megvalósításnál mire kell figyelni. Napirenden szerepel a jelenlegi kiírások ismertetése, konkrét 4 kiírás részletes bemutatása, interaktív beszélgetés ezekről.
A mérhető és érték alapú marketingről Kurucsai János beszél. A Marketing Store Kft. ügyvezetője szerint sokat kell tenni a versenyképességért.
- A civil szervezetek nem a minél nagyobb profit elérésén dolgoznak, hanem különböző társadalmi igényekre, helyzetekre kínálnak hatékony megoldásokat. Talán ezért is sokan úgy gondolják közülük, hogy a marketing kevésbé az ő pályájuk, az inkább az üzleti szféráé, ezért a szervezetek többsége nem fordít kellő erőforrást és energiát a marketingre.
Ahhoz viszont, hogy versenyképes társadalmi szervezetté váljanak, elengedhetetlen, hogy elnyerjék az emberek bizalmát, illetve minél több ügyfelet, önkéntest, támogatót szerezzenek az eredményes működtetéshez. Ehhez azonban oda kell figyelniük a célcsoportjaik igényeire, ki kell építeniük és folyamatosan működtetniük kell az őket hatásosan elérő marketing kommunikációs csatornákat, valamint rendezvényekkel, kampányokkal, marketing aktivitásokkal meg kell különböztetniük magukat a nagy kommunikációs zajban. A marketing tervezéstől a konkrét megvalósításig mutatom be konkrét példákon és esettanulmányokon keresztül, hogyan is képviselhet komoly hozzáadott értéket a marketing a civil szervezetek életében.

Összeállította: Pál László