Soltvadkerti srácok Brazíliában (1. rész)
Közélet

Soltvadkerti srácok Brazíliában (1. rész)

Két soltvadkerti fiatalember egy frappáns ötletnek köszönhetően ott lesz a brazíliai világbajnokság legizgalmasabb mérkőzésein. Ismerje meg sikertörténetüket, aztán pedig kövesse nyomon kalandjaikat a Halasmédia most induló sorozatának epizódjaiban!

 

Nagyvonalakban, hogyan sikerült eljutnotok a VB-ig? Mi volt az ötletetek, aminek segítségével megvalósulhatott ez az álom?

2012 novemberében fogalmazódtak meg az első alapgondolatok: mennünk kellene a brazíliai labdarúgó világbajnokságra, azonban ezt csak egy üzleti koncepció által érhetnénk el. Az előkészületek 2013 februárjában kezdődtek és több hónapnyi munkának köszönhetően május 7-én indult el hivatalosan a MY ROAD TO BRASIL projekt. Ettől a naptól számítva egészen az indulásig folyamatos érdeklődés övezte a brazilt. Szerepeltünk vele rádiós (Lánchíd Rádió), valamint televíziós műsorokban (RTL Klub, Digi Sport, MTV, Sport Televízió, Story4). Ezekben a rendelkezésünkre álló percekben mutattuk be a nagyérdeműnek az ötletünk lelkét.

Csonka Andrassal

A www.myroadtobrasil.com oldalon megelevenítettük Földünket, amelyet felosztottunk 754 területi egységre: országokra, régiókra és városokra. Honlapunkon ezeket értékesítjük virtuálisan 6 árkategóriában: aki vásárol tőlünk, az az adott területen hirdetheti üzleti szolgáltatását/termékét, vagy saját arcát/facebook profilját adhatja a projekthez. Így csatlakoztak hozzánk természetes és jogi személyek, valamint közismert személyek (Csonka András, Kiss Ádám, Weisz Fanni, Tolvai Renáta, Várkonyi Attila, Tolvai Renáta stb.) és elismert sportolók (Szarka Adrienn, Koman Vladimir, Lázár Bence). Emellett megadhatnak küldetést – természetesen a jóízlés határain belül –, amit kint teljesítünk: képeslapküldés, Copacabana homokcsempészet, riós csecsebecsék vásárlása. Ez tulajdonképpen üzlet, mindkét fél részéről.

on rtlklub tv show

Hányan mentek, mennyi időt töltötök kint?

Ketten megyünk, illetve visszük magunkkal szponzorainkat is – természetesen csak átvitt értelemben. Támogató cégeink termékeit és logóval ellátott pólóit visszük magunkkal, illetve magánszemélyeink kívánságlistáját tesszük még a bőröndünkbe. Célunk, hogy a Brazíliában eltöltött két hét során kiszolgáljuk megbízóink igényeit.

Mikor és hogyan derült ki, hogy összejött a terv, és utazhattok?

Az elsődleges szempont az volt, hogy vagy mindkettőnk utazik, vagy senki. Ádám repülőjegyét 2013 végére már sikerült kitermelnünk. Összességében azt határoztuk meg, hogyha rendelkezésünkre áll 1.5 millió forint, akkor ketten is beleférünk a büdzsébe. Ennek az összegnek a realizálásához olyan vállalatok járultak hozzá, mint a Szerencsejáték Zrt. (TippmixPro), Pölöskei Szörp, Ustream.

Ami pedig külön örömmel tölt el bennünket, hogy helyi vállalkozások is magukénak érezték a projektünket, így beszállt a BS Plastic, a Variens és a Materiál-Plastik is.

Így a fentebb említett pénzkeretet és Áron utaztatásának feltételeit 2014 februárjára sikerült megteremtenünk.

photo3

Milyen célokkal vágtok neki a nagy útnak, mi az, amit mindenképpen látni szeretnétek, meg szeretnétek valósítani odakint?

Legfontosabb szempontunk, hogy szponzoraink – így például a Halasi Zöld-Híd Egyesület, vagy a Bibó István Gimnázium – , akik pénzeszközzel és social mediában tapasztalt aktivitással támogattak bennünket, a végén elismerően nyilatkozzanak rólunk.

A pikantériáját az adja a projektünknek, hogy az első válaszban leírt feladatokat és a labdarúgó világbajnokságot övező atmoszférát fogjuk felvenni rejtett kamerával.

Megkérdezzük az utca emberét, a világ bármely pontjáról érkező drukkereket és turistákat, hogy mit gondolnak a szervezésről, valamint brazil állampolgárokat fogunk – összehasonlítva hazai viszonyokkal, lásd stadionépítések, szegénység és társadalmi mobilitás – faggatni a kialakult belpolitikai és gazdasági helyzetről. Ezért másodízben pedig szeretnénk ennek a két hétnek minden egyes pillanatát elraktározni, tapasztalatokat szerezni s ezeket pedig átadni az itthoniaknak, például a Halas Médiának is. Ezeket a felvételeket a facebook oldalunkon naponta fogjuk közölni, mindenki számára elérhető lesz. Exklúzív tartalmakat pedig a hivatalos médiapartnerünk oldalán, a www.oxox.hu - n érhetik el az érdeklődök.

Summázva a MY ROAD TO BRASIL-t elmondhatjuk, hogy a legbüszkébbek arra vagyunk, amit mindössze az ösztöndíjunk befektetéséből sikerült elérnünk, 23 évesen: utazunk Rio de Janeiróba!

A kezdeményezés legnagyobb fokmérője, hogy a világ legolvasottabb portugál nyelvű hírportálja, az UOL címlapon közölte a soltvadkerti srácok sztoriját. Folytatás hamarosan, itt a halasmedia.hu-n.

Lejegyezte: Szőri Attila