A fogyasztói kosár: a 20 legnépszerűbb termék és szolgáltatás árai
Gazdaság

A fogyasztói kosár: a 20 legnépszerűbb termék és szolgáltatás árai

Hazánkban és a kistérségben is egyre nagyobb teret hódít a hagyományos vásárlás mellett az online üzletek felkeresése. Különösen igaz volt ez az elmúlt két évben, amikor a pandémia miatt sokan kényszerültek mindennapjaikat otthon tölteni. Szerkesztőségünk annak járt utána, mely termékeket vásárolták legtöbben, s mik voltak azok az árucikkek, amikből a legtöbbet rendeltek otthonra a magyar emberek.

40%-kal több rendelést teljesített a hazai online piactér 2021-ben, mint az azt megelőző években. A vásárlásokból egyértelműen kiderül: a járványidőszak miatt otthon ragadtak hobbipéknek álltak és szobabicikliken rótták a kilométereket. Leszorult a dobogóról a televízió, hasít viszont az online élelmiszervásárlás. Van, amit a 2022-es év sem tud elrontani: ilyen a felfele ívelő online vásárlási trend. Ez az online áruházak eladási listáin is meglátszik, idén eddig már közel 216 ezerrel több rendelést adtak le a vásárlók a webshopokban január 1. és június 1. között a tavalyi év azonos időszakához képest. A Marketplace partnerek forgalmára, illetve rendelésszámára is kifejezetten jó hatással volt eddig az év: rendelésszámban 48 százalékos, forintban kifejezett rendelési értékben 54 százalékos növekedést tapasztalhatunk.

2021-ben több figyelmet fordítottunk az egészségünkre, többet sportoltunk, illetve dolgoztunk otthoni körülmények között, valamint a főzés is gyakoribb tevékenységünkké vált. Nem hiába voltak az egészségügyi és higiéniai termékek, a tisztítószerek, valamint a konyhai és sporteszközök a legkeresettebbek a webshopokban. Ezek mellett a játékkedv is nagyot nőtt a járvány évében: tavaly 16 százalékkal több játékot vettek az emberek. Négyszeresére növekedett az eladott darabszámokat tekintve az egészségügyi és gyógyászati, az otthoni tisztítási és karbantartási, illetve a higiéniai termékek iránti kereslet. Ezzel együtt a korábban kifejezetten népszerű parfüm, étrend-kiegészítők és állateledelek kategóriája némileg csökkent. A napi használatú termékek között nem meglepő módon a szájmaszkok voltak a legkelendőbbek (közülük is főleg az 50 db-os egyszer használatos, háromrétegű maszk), de a kézfertőtlenítők, a felülettisztító kendők és spray-k, illetve a toalettpapírok iránti kereslet is jelentős volt- utóbbi négy különböző termékkel is szerepel a top 20-as terméklistán.

A konyhai kisgépek kategóriájában taroltak a kávéfőzők, a legnépszerűbb termék listáján nyolc kávégép is szerepel, közülük jellemzően továbbra a kapszulásokat keresik a vásárlók. A korábbi években kisebb számban értékesített kenyérsütők reneszánszukat élték tavaly, hiszen közel másfélszer több fogyott belőlük, mint a 2020-as év ugyanezen időszakában.

Elővigyázatosságból, illetve a járványügyi rendelkezések betartása miatt (a járványhelyzetben bezártak a konditermek) a sportolni vágyók is a négy fal közé szorultak. 2021. január 1. és december 21. között közel 19 ezer darab sportszert értékesítettek az online térben, amelyek közül a legjobban a szobabiciklik fogytak (a toplistán kilenc különböző szobakerékpár is szerepel), de az elliptikus trénerek és a vibrációs masszírozó gépek is népszerűnek bizonyultak.

Tavaly a különféle online eladási toplistákon a mosószerek és tisztítószerek, pelenkák, telefonok, televíziók, higiéniai termékek és az élelmiszerek foglaltak helyet. Ezeket követi a telefontartozékok, konyhai eszközök, otthoni ápolási termékek, illetve a mosó- és szárítógépek kategóriája. A legfelkapottabb konyhai kisgép 2021-ben a Dolce Gusto® Mini Me kapszulás kávéfőző volt, de a listán többfunkciós főzőedény, vízforraló, konyhai mérleg, kenyérpirító, konyhai robotgép, smoothie készítő, olajsütő és aprítógép is megtalálható. A sportszerek közül a legnagyobb népszerűségnek az összecsukható mágnesfékes szobakerékpár örvendett, de az elektromos futópad, a vibrációs tréner, a vibrációs masszírozó gép, a taposógép és az elliptikus tréner is nagy lázban tartotta idén a vásárlókat. A napi használatú termékekből a háromrétegű szájmaszk készlet, a gépi regeneráló só, az antibakteriális kézfertőtlenítő gél, a mosogatógép-tabletta és az antibakteriális felülettisztító kendő fogyott a legjobban. A játékok közül a trambulin szettek, fészekhinták és elektromos kisautók voltak a legvonzóbbak a vásárlók számára 2021-ben.

És akkor nézzük az összesített listát. Mutatjuk, mely termékekből fogyott legtöbb a pandémia ideje alatt.

1. Mosószerek és tisztítószerek
2. Pelenkák és kiegészítők
3. Perifériák (billentyűzet, webkamera, egér, SSD, stb.)
4. Telefonok
5. Televíziók
6. Higiéniai termékek
7. Élelmiszerek
8. Telefonkiegészítők
9. Konyhai eszközök
10. Otthoni ápolási termékek
11. Mosó- és szárítógépek
12. Epilátorok, hajvágók és borotvák
13. Alkoholmentes italok
14. Hűtők és fagyasztók
15. Nappali és irodabútorok
16. Játékkonzolok és kiegészítők
17. Ajándékkártyák, utalványok
18. Autóápolási termékek
19. Könyvek, folyóiratok
20. Kerti szerszámok

forrás: penzcentrum.hu

The project is co-financed by the Governments of Czechia, Hungary, Poland and Slovakia through Visegrad Grants from International Visegrad Fund. The mission of the fund is to advance ideas for sustainable regional cooperation in Central Europe.

A projektet a Cseh Köztársaság, Magyarország, Lengyelország és Szlovákia kormánya társfinanszírozza a Nemzetközi Visegrádi Alap Visegrádi Támogatások keretében. Az alap küldetése a fenntartható közép-európai regionális együttműködésre vonatkozó ötletek előmozdítása.

#VisegradFund, #V4, #Visegrad