Budapest-Belgrád vasútvonal: Halason volt az alapkőletétel
Országos, sőt nemzetközi jelentőségű eseménynek lehetett házigazdája városunk pénteken délelőtt. Ünnepélyes keretek között, óriási sajtóérdeklődés mellett tették le a kiskunhalasi állomáson a Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának előkészítő munkálatait jelző alapkövet. Az építési engedély birtokában elindulhat a beruházás, amelyre hatvan hónapja van a kivitelezőnek. Kiskunhalason megújul az állomásépület, az összes vágány, felsővezeték és modern utastájékoztató, forgalomirányító rendszer készül.
Megéltük ezt a pillanatot is: a Budapest-Belgrád vasúti korszerűsítés Soroksár és Kelebia országhatár közötti szakaszát érintő előkészítő munkavégzés megkezdődik. A nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű közlekedési infrastruktúra-beruházás legújabb mérföldköveként a kiskunhalasi állomáson tették le az indulást jelentő alakövet. A jeles eseményre különvonattal érkezett Dr. Palkovics László, a Budapest-Belgrád vasútvonal korszerűsítéséért felelős kormánybiztosa, innovációs és technológiai miniszter. A Szerb Köztársaság képviseletében Tomislav Momirovic építésügyi, közlekedési és infrastruktúráért felelős miniszter jött el Kiskunhalasra.
Személyes jelenlétvel tisztelte meg a rendezvényt QI Dayu Kínai Népköztársaság Magyarországon akkreditált rendkívüli és meghatalmazott nagykövete és a MÁV-Volán csoport vezérigazgatója, Homolya Róbert is. A házigazdák képviseletében Bányai Gábor, Kiskunhalas és térsége országgyűlési képviselője, Font Sándor országgyűlési képviselő, dr. Kerényi János választókerületi elnök és Fülöp Róbert polgármester vett részt az ünnepségen. Eljöttek a térség polgármesterei, vállalkozói mellett kínai üzletemberek és szakemberek voltak jelen.
Ning Jizhe, a kínai Nemzeti Fejlesztési és Reform Bizottság alelnöke videoüzenetben köszöntötte a térség legjelentősebb beruházását. Elhangzott, hogy az elmúlt évtizedek legjelentősebb fejlesztése kezdődik. Megérkezett az építési engedély, így nincs akadálya a munkálatoknak. Hatvan hónap áll a kivitelezők rendelkezésre, öt év múlva 160 kilométeres sebeségű vonatokkal, két pályán lehet eljutni Belgrádba illetve Budapestre. A halasi vasútállomáson is jelentős változások, korszerűsítések lesznek. Megújul az állomásépület, a sínek- és a felsővezetékek cseréje mellett modernizálják a peronokat, valamint a forgalomirányító- és utastájékoztató rendszert. Egyelőre olyan munkálatok zajlanak majd, hogy nem lesz szükség vágányzárra, de jövő tavasztól erre is számítani kell az utazóközönségnek.A menetidő a két főváros között 3,5 órára csökken.
Az alapkövet jelképező síndarabot a fűtőháztól nem messze helyezte el Palkovics László, Tomislav Momirovic és Homolya Róbert Bányai Gábor társaságában. A vendégek az ünnepélyes pillanatok után bepillanthattak egy rövid munkafolyamatba. A szakemberek megmutatták, hogy miként zajlik le egy síncsere az elkövetkező öt évben több ezer ilyen munkafázis lesz. További részletek a 19 órakor kezdődő híradóban.