Újabb fázisba lépett a Budapest-Belgrád vasútfejlesztés
Gazdaság

Újabb fázisba lépett a Budapest-Belgrád vasútfejlesztés

Augusztus 1-jétől teljes kizárásos vágányzár lépett életbe a Kiskunhalas−Kelebia vasútvonal szakaszon. Szabadkáról Kelebiára továbbra is él a személyforgalom. A régi vágányok elbontása után újakat fektetnek, mellé új, második vágánysor kerül. Kisszállás és Kiskunhalas között augusztusban régészeti feltárásokat folytatnak, szeptemberben földmunkák, sínszállítás lesznek a vonalon.

A Budapest-Belgrád vasútvonal újabb fázisába lépett – közölte a Magyar építők honlapja. Augusztus 1-jétől életbe lépett a teljes kizárásos vágányzár a Kiskunhalas−Kelebia szakaszon, ezzel, egy időben megindulhatott a tehervonati forgalom Szeged és Röszke között. Kelebia és Kelebia országhatár között a kizárás nem teljes, Szabadka felől naponta továbbra is két személyvonat érkezik.

A MÁV Zrt. 150-es számú, Budapest–Kunszentmiklós–Tass–Kelebia vasútvonalát a Budapest−Belgrád projekt részeként fejlesztik. A régi vágányokat elbontják, újjáépítik, és mellette egy teljesen új második vágányt építenek ki. A felsővezeték-hálózatot szintén elbontják, és újjáépítik.  A bontott anyagok egy részét ismét felhasználják.

A vágányzár kezdetével megkezdődtek a munkálatok: a biztosítóberendezést már kikapcsolták a Kiskunhalas−Kelebia szakaszon is. Kisszállás és Kelebia között három helyszínen, rövid szakaszon elbontják a meglévő vágányt, hogy az ott lévő átereszeket új kerethidakra cseréljék. A hidak átépítését követően visszaépítik a vágányt, hogy a munkavonati közlekedés biztosított legyen.

A bontott felsővezetéki betonalapokat a depóterületen ledarálják, míg a kitermelt zúzottkövet újrahasznosítják az alépítményben. Kisszállás és Kiskunhalas között augusztusban régészeti feltárásokat folytatnak, anyagbeszállítást és sínleosztást végeznek. Szeptemberben földmunkákkal és sínszállítással folytatódik a kivitelezés – írta a magyarepitok.hu honlap. További részletekért kattintson ide!

Hír és képforrás: Magyar Építők