
Panasznap helyett ügyfélsegítő a bíróságon
A Kecskeméti Törvényszék illetékességi területén működő járásbíróságokon - így a kiskunhalasin is - az eddig megszokott panasznap helyett a jövőben úgynevezett ügyfélsegítő fog működni. A 2018. január 1-jétől alkalmazandó új polgári eljárásjogi törvény alapjaiban változtatta meg a panasznapot mint jogintézményt, így indokolttá vált az elnevezés módosítása is. Azonban nemcsak az elnevezés új, a funkciók is változtak- közölte a Kecskeméti Törvényszék sajtószolgálata.
Ügyfélsegítő munkálkodik a Kiskunhalasi Járásbíróságon, cél az, hogy olyan személy, aki nem rendelkezik ügyvéddel, jogi képviselővel az előzetesen meghatározott ügyfélfogadási időben lakóhelye, tartózkodási helye, vagy munkahelye szerint illetékes járásbíróságon segítséget kapjon bírósági kérelme előterjesztéséhez szükséges formanyomtatvány kitöltésében, szóban előadott kérelme rögzítésében, valamint eljárási kérdésekben. Az ügyintézést végző igazságügyi alkalmazott az eljárásjogi szabályok értelmében kizárólag a perbeli eljárási jogokról és kötelezettségekről ad tájékoztatást, az anyagi jogról nem, tehát ennek értelmében nem áll módjában jogi tanácsot vagy pertaktikai tippeket adni. A Kecskeméti Törvényszék sajtószolgálatának tájékoztatása szerint a jövőben a panasznapot váltja ki az ügyfélsegítő. Kiskunhalason péntekenként 8.30-12, valamint 13.30-15.30 óráig várják az ügyfeleket. További információ és időpontfglalás itt.