(►) Sikeres készségfejlesztés és esélyegyenlőség program
Kultúra

(►) Sikeres készségfejlesztés és esélyegyenlőség program

A „Mozduljunk együtt!” – Sikeres készségfejlesztés és esélyegyenlőség projekt a Kiskunhalasi Alapfokú Művészeti Iskolában az iskolapedagógiai programban rögzített felzárkóztatást és a tehetséggondozás megvalósítását, a hátrányos helyzetű tanulók lemorzsolódásának csökkentését s az ezt támogató módszertani megújulást segíti. Emellett támogatja több feladat megvalósítását, melyek a programokban és kidolgozott tartalmakban egyaránt megjelennek: egyénre szabott, sikerélményt nyújtó művészeti oktatás-nevelés és nevelési módszerek alkalmazása, kompetencia alapú fejlesztés (kulturális tudatosság és kifejezőkészség hatékony és önálló tanulás, szociális kompetenciák, kommunikáció, vállalkozói kompetencia, digitális kompetencia).

 
A tánctábor 20 fő néptánc szakos tanuló egészségnevelését segíti, gyógytornász tudatosítja személyre szabottan az egyéb táncok és sportok – úszás, lovaglás hasznosságát, igényes szabadidős programokat biztosít. A zenei sporttábor 20 hangszeres tanulónak nyújtja ugyanezt, kiegészítve a relaxáció és a jóga, a gyógytorna kedvező hatásaival. Az ökotábor célja 20 fő környezettudatos életmódra nevelése, a tanulók művészeti tanulmányaik miatt kimaradnak a környezeti programokból. A mozgásban gazdag életmódot népszerűsíti a Zenei túrák programsorozat is, megismerteti és vonzóvá teszi a szabadban történő éneklést alkalmanként 15 tanulóval, segíti a tanárok módszertani megújulását.

A lelki egészségvédelmi programelem négy alkalommal, 25 fő részvételével a csoportos zenélés és a bábművészet segítségével támogatja a tanulók egyéni megküzdő-képességének, kooperációs képességének fejlesztését, szorongásainak oldását. Baleset-megelőzési foglalkozást is szerveznek a program keretében 70 zenész és 15 néptáncos tanulónak (négy iskolából járnak ebbe az iskolába kerékpárral), fejlesztve közlekedési készségeiket.

Tizenöt fő néptáncos középiskolás tanulóikat drogprevenciós foglalkozáson készítik fel, alakítják és fejlesztik az egészséges életmód és életvitel iránti elkötelezettségüket. Zenekuckó differenciáló csoportszobát alakítottak ki, ahol 10 órában, alkalmanként 2-10 fő, 6-8 éves szolfézs szakos tanuló szociális-tanulási zenei kompetenciáit fejlesztik.
A tehetséges tanulóknak tehetségfejlesztő zeneszobát alakítottak ki, ahol csoportos zenélésre készítenek fel 10 alkalommal összesen 15 tanulót. A szoba technikai berendezései alkalmasak a hangszeres játék egyéni felvételére, az otthoni zeneszerkesztés bemutatására, zenei szoftverei a zenetanulás, az előadói készségek fejlesztésére. Hat tantárgy gyakorlatába vezették be az IKT eszközök tanórai használatát: szolfézs, hegedű, zongora, magánének, fúvósok 70 fő), néptánc (30 fő). A tantermi és telephelyek közötti mobilitást biztosítva laptopot és hangfalakat kapnak a tanárok, s tananyagtartalmakat dolgoznak ki oktatási gyakorlatukhoz, melyet a többi tantárgyra is ki tudnak terjeszteni a későbbiekben.

A választott pedagógus továbbképzések módszertani témájúak, ezért a bevont tanárok pedagógiai kultúráját fejlesztik. A tanártovábbképzésen résztvevők száma 7 fő (3 fő IKT használata tantárgyakban, 2 fő konfliktuskezelés, 2 fő magatartási zavarok). A projekt menedzsere Morvainé Kovács Ibolya, pénzügyi vezetője Pető Mariann, szakmai vezetője Cservákné Molnár Eszter, szakmai megvalósító pedagógusok: Borbényi Márta, Dillmann Éva, Juhászné Zelei Judit, Kovács Andrea, Kovács Zsuzsanna, Lauer Zsolt és Mándity László.

A Kiskunhalasi Alapfokú Művészeti Iskola program megvalósítására elnyert támogatása: 12 millió 68 ezer forint a TÁMOP-3.1.4.C-14-2015-0083 európai uniós forrásból. A projekt megvalósításának ideje 2015. május 04. és október 31. További képeket itt talál.
Halasmédia Online
Fotó: Pozsgai Ákos

Még több cikk

Dallista Payer Öcsivel

Dallista Payer Öcsivel