Minőségi ügyintézést ígér
A hét arca

Minőségi ügyintézést ígér

Kiskunhalas új jegyzője, Komlósné dr. Fekete Anikó már az első héten belecsöppent a hivatali teendők sűrűjébe. A nekünk adott interjújában erről is beszélt, de kitért még arra, miért választotta a jogi pályát. Megtudtuk tőle, milyen tervekkel vágott neki az új feladatának és hogy tervez-e változtatásokat a városháza működési rendszerében.

 

 

- Mindig is jogi pályára készült?

- Igen, azt hiszem mindig is erre a pályára készültem. A középiskolai történelem tanárom kifejezetten arra buzdított, hogy jelentkezzem a jogi egyetemre, de ez akkor még másként alakult. Így elsőként a Budapesti Műszaki Főiskolán szereztem üzemmérnöki diplomát. Pár évvel később a húgomat vittem felvételi vizsgára a Pécsi Tudományegyetemre, amikor megvallottam neki, hogy igazából jogász szeretnék lenni. Ő azonnal, gondolkodás nélkül arra biztatott, hogy menjek, csináljam, mert teljesen a személyiségemhez illő pálya. Így történt, hogy felvételiztem, és onnan már nem volt megállás.

- Megfogalmazódott önben, amikor ezt az utat választotta, hogy melyik terület érdekli?

- Én megfordítanám a kérdést és a rá adandó választ. Azt mondanám, hogy inkább abban voltam majdnem biztos, hogy mely terület az, ami nem igazán vonz, és ez a büntető jog világa, tehát ügyész soha nem szerettem volna lenni.

- Hogyan alakult a jogászi pályafutása?

- Nagyon szerencsésnek mondhatom magam, mert eddigi jogász pályafutásom során több jogterületen szerezhettem szakmai tapasztalatot. A jogi szakvizsga letételét követően saját egyéni ügyvédi irodát nyitottam, és úgy érzem, nagyon sok elégedett ügyfelet tudhatok a magaménak. Az volt az alap elképzelésem, hogy az ügyfeleim érdekeit maradéktalanul képviselve, őket minden esetben a valósággal szembesítve képviselem. Csak abban az esetben biztattam ügyfeleimet a siker reményével, ha azt valóban elérhetőnek tartottam, még abban az esetben is, ha tudtam, meg kell küzdeni érte. Ezt követően egy személyes megkeresés folytán az igazságszolgáltatásban, a Kiskunhalasi Járásbíróságon helyezkedtem el. Ennek köszönhetően a jogalkalmazás egészen más területén szerezhettem szakmai tapasztalatot.

- Mikor döntötte el, hogy pályázik a jegyzői feladatra?

- Egy kedves ismerősöm hívta fel a figyelmemet a pályázatra azzal, hogy véleménye szerint jelentkeznem kellene. Ezt elmondtam először a szűkebb, majd tágabb családi körben, végül a barátaimnak, és egyhangúan úgy nyilatkoztak, hogy meg kell pályáznom ezt a pozíciót, mert abszolút alkalmasnak tartanak a feladat ellátására. Így történt, hogy nem túl hosszú tanakodás után arra jutottam, hogy megpróbálom, és ha sikerül, akkor egy újabb hatalmas szakmai kihívásnak kell majd megfelelnem.

- Mennyire ismerte azt, hogy ez a tevékenység miből áll össze?

- A feladatot és a hatáskört pontosan meghatározza a jogszabály, tehát mondhatom azt, hogy ismertem, hogy a jegyző által végzendő tevékenység miből áll össze. Ehhez képest mégis az az első benyomásom, hogy ez a tevékenysége sokkal árnyaltabb, mint ahogyan az a jogszabályban meghatározásra került. Nem egyszerűen hatósági feladatokat kell ellátni, és nem pusztán a szakszerű döntés előkészítés, és annak végrehajtása tartozik feladatai közé. Itt sok ember dolgozik, így az emberek életének apróbb gondjai is bizonyos mértékig a jegyző gondjaivá válnak, amely megoldást kíván, és én ebben szeretnék segítő jobbkezet nyújtani.

- Mi volt az első gondolata, amikor kiderült, az ön pályázata nyert?

- Ez egy nagyon különös esemény volt, ugyanis az egyik kedves barátnőm hívott telefonon, hogy látta a honlapon, hogy az én pályázatom nyert. Őszintén szólva egyszerre éreztem hatalmas sikernek, és egyben óriási feladatnak és felelősségnek egyaránt a döntés eredményét.

- Hogyan teltek az első napjai?

- Az első napjaimra leginkább az a jellemző, hogy úgy éreztem, és érzem, hogy kevés a nap 24 órája ennyi feladat ellátására. A napjaim nagy részét a bemutatkozások, a folyamatban lévő ügyek megismerése, és különböző házon belüli események töltik ki.

- Mi volt az első hivatalos teendője jegyzőként?

- Az első hivatalos teendőm az eskü letétele volt, és nagyon fontosnak tartottam a hivatal dolgozóinak történő bemutatkozásomat. Erre már az első nap délutánján sort kerítettem, mert úgy gondolom, hogy a személyes kontaktus kialakítása meghatározza és megalapozza a későbbi eredményes együttműködést.

- Legfontosabb ars poetica, amelyet a jegyzői munka folyamán alkalmaz majd?

- Eddigi életem során azt tartottam, hogy a problémák és a feladatok nem azért vannak, hogy bánkódjunk rajtuk, hanem, hogy megoldjuk azokat. Vallom, hogy az embert a mindennapi újabb és újabb megméretések, újabb és újabb célok viszik előre, ez által lesz bölcsebb, tapasztaltabb, jobb emberismerő, még jobb szakember, és még folytathatnám a sort. Úgy gondolom, hogy mindig az adott feladatra kell koncentrálni, és azt a legjobb tudásunk szerint a lehető legjobban ellátni, megoldani. Bízom benne, hogy ezt a szemléletet a hivatal dolgozói is magukévá teszik, így minőségi változás áll majd be a mindennapi ügyintézés során.

- Mi lesz az első olyan látványosabb változás a hivatal munkájában, amelyet a lakosság is érzékel majd?

- Úgy gondolom, hogy a hivatal munkája igen összetett feladatokból áll össze, ezért nagyon nehéz lenne kiemelni, hogy mi is lesz a leglátványosabb változás. A bemutatkozásom alkalmával ismertettem a hivatal dolgozóival, hogy miben várok változást. Ez pedig nem más, mint a 21. század elvárásainak megfelelő, hatékony, rugalmas, kulturált feladatellátás, ahol a hivatal dolgozói ténylegesen a KÖZ szolgálatának elsődlegessége alapján járnak el. Fontosnak tartom, hogy a mindennapi munkavégzésből kiszorítsuk a „rutinszerű” eljárást, és valóban fel kell venni a 21. század ritmusát, lendületét, hogy a mai kor által diktált feltételeknek a közigazgatásban is maradéktalanul eleget tudjunk tenni.

- Lesz-e hivatali átszervezés?

- A terveim között szerepel, hogy a hivatal dolgozóinak segítségével feltárom a hivatal működésének mechanizmusait, az erősségeit, és gyengeségeit egyaránt. Ez után kerülünk abba a helyzetbe, hogy levonjuk a megfelelő konzekvenciákat, összegezzük az eredményeket, majd kialakíthassuk a legoptimálisabb működés megvalósításához szükséges feltételeket. Amennyiben ez hivatali átszervezést igényel, úgy megvalósítjuk azt.

- A családja hogyan fogadta azt, hogy a közeljövőben többet lesz távol az otthonától?

- Számomra nagyon fontos a család, egy anya életében pedig elsődleges szerepet játszanak a gyermekei. Nekem két nagyszerű gyermekem van, ám ők már mindketten felnőtt korúak. Mindannyian, - a férjem, a gyermekeim, szüleim, és a tágabb családom - eddigi szakmai előmenetelem során mindvégig támogatott, és már a pályázatom benyújtása előtt biztosítottak a további támogatásukról, még ha ez azzal a lemondással is jár, hogy esetleg többet leszek távol az otthonomtól.
Jáger Levente
Fotó: Pozsgai Ákos

Még több cikk

A kihívások viszik előre

A kihívások viszik előre

Életműdíjas doktornő

Életműdíjas doktornő