Helyi erőkre bíznák a városmarketinget
Miközben megszorításokról, elvonásokról tárgyalt az önkormányzat, nem sokkal ezelőtt elhangzott, ötmillió forintot költenének arculattervezésre és idegenforgalmi fejlesztésre, részben külső – nem városi cégek – bevonásával. Ebből azért lett vita, mert a jobboldal szerint helyi erők is képesek a feladatra.
A városháza részben egy 2010-es városimázs-felméréssel indokolta a mostani kiadást, ami Halast az arculati toplista utolsó helyére sorolta. Gyovai István polgármester szerint ugyanakkor azóta a botrányok elkerülik, a fejlesztések viszont megtalálják a várost. A polgármester előterjesztése egyenesen úgy fogalmaz, hogy a fejlesztések „2011 óta indultak el”, jövőre pedig már a belváros is megújul.
Az említett ötmilliót a jövő évi, februári Utazás Kiállításon való szereplésre, illetve arculattervezésre fordítanák egy városon kívüli cég megbízásával. A cég vállalná, hogy a városmarketing-elemek kidolgozását és a kiállításon való megjelenést.
Pajor Kálmán szerint kétséges a sikere, hogy a város önállóan lépne előre turisztikai téren: szerinte pályázattal, vállalkozói összefogással lehetne sikereket elérni. Szerinte a városimázsnak ártott az is, amikor Gyovai István négy alpolgármesterrel indította a ciklust.
Gyovai István válaszában elmondta: jövő héten hívják össze a civil és gazdasági szervezeteket, amelyek a gazdaság e terén komoly szerepet vállaltak. A városháza nem tud arculattervezési pályázati lehetőségről, de a belváros-rekonstrukciónak része egy ilyen profil.
Nagy Róbert is egyetértett a kezdeményezéssel, de a részleteket illetően aggályosnak nevezte, hogy ennyi év halogatás után ne az első szembejövő ajánlattal foglalkozzanak, hanem több szakcéget keressen a város, hogy a lehető legjobbat választhassa. Hozzátette: ha pályázati lehetőség nincs is, a Magyar Turizmus Zrt. támogatólag nyit a kezdeményezések felé.
A polgármester erre azt felelte: számos turisztikai arculati eredmény igazolja a felkért cég bevonását.
Skribanek szerint is kell városimázs, reklám Halasnak, vitája azzal van, hogy helyi erők nem képesek erre. Szerinte városi szellemi és infrastrukturális erőkre kell támaszkodni, mert vannak ilyen szakemberek és műhelyek. Mint rámutatott: a Fidesz kezdeményezésére megvalósult média- és kultúra-összevonással létrejött cég e városimázs irányába történt intézkedés volt. Ezért javasolta, az ötmillió forintot úgy osztaná fel, hogy a kiállításra 1 milliót, a többi összeget a Halasi Média és Kultúra Nonprofit Kft. (HMK) kapja meg városmarketing-feladatok végrehajtására.
Váradi Krisztián támogatta az előterjesztést és az arculattervezést, de azt javasolta: csak az előkészítésre adjanak engedélyt a polgármesternek, és addig mások – például a HMK – is részt vállalhassanak ebből a feladatból. Végül a kérdésről nem most, hanem később dönt a testület, miután a polgármester a vita végén visszavonta az előterjesztést.
Szöveg: Kohout Zoltán
Fotó: Pozsgai Ákos